Insurance

 

Het huis op orde met een multidisciplinaire aanpak

Hoe gaat u als verzekeraar om met de verscherpte regelgeving? Hoe werkt u achterstandsdossiers weg en ontwikkelt u producten die aansluiten bij de mondige klant van vandaag? Hoe gaat u de dialoog aan met de kritische consument met behulp van betere gegevens?

De uitdagingen waren niet eerder zo groot. Vooral omdat het consumentenvertrouwen broos is. Daarnaast heeft u te maken met krappe budgetten voor het doorvoeren van wijzigingen.

Kies daarom voor een gerichte aanpak, slimme oplossingen en het combineren van thema’s. Novisource Insurance & Pensions ontwikkelt oplossingen om deze thema’s multidisciplinair aan te pakken. Hierbij houden we rekening met beperkingen in tijd en geld.

Consolidatieslag tussen verzekeraars

Door onder andere de aandacht vanuit politiek en media voor het compenseren van beleggingsverzekeringen eist de consument duidelijkheid in de kosten van alle verzekeringsproducten. Dit betekent voor u dat u de komende tijd opnieuw kosten zult moeten narekenen en hierover uitleg moet geven aan de klant.

Ook traditionele Leven portefeuilles zult u moeten aanpakken. De kosten van het in stand houden van de oude omgevingen waarin deze portefeuilles zijn geadministreerd, zijn te hoog geworden. De Nederlandse Bank eist inzicht in de risico’s van deze portefeuilles.

De producten zijn daarnaast niet meer van deze tijd. De verwachte consolidatieslag tussen verzekeraars maakt het extra belangrijk uw administraties goed op orde te brengen. Zijn uw administraties compleet en up to date, dan heeft u de betere kaarten. 

Op weg naar eenvoud en transparantie

De media en de toezichthouder krijgen steeds meer aandacht voor transparantie in het proces. U moet kunnen aantonen dat u risico’s en kosten beheerst. Ook de nieuwe ontwikkeling van producten op bancaire basis is hierbij belangrijk.

Klanten willen grip op de vermogensproducten die ze kopen: wat zijn de kosten, opbrengsten en risico’s? Dit maakt de overgang van traditionele fiscaal gestuurde garantieproducten naar eenvoudig te begrijpen life-cycle producten op bancaire basis nodig.

In dialoog met de klant

Ontevreden klanten kunnen volop klagen via sociale media. Zenden via reclame is niet meer voldoende, er is een actieve dialoog met klanten nodig om uw eigen merkpositie te ontwikkelen. Ook hiervoor is beter inzicht in het klantgedrag nodig, waarbij big data een steeds grotere rol gaat spelen. Dit alles begint uiteraard met het op orde hebben van uw eigen klantgegevens.

Novisource Insurance & Pensions ontwikkelt oplossingen om de thema’s die momenteel binnen de verzekeringswereld leven multidisciplinair aan te pakken.

Meer weten? Neem dan contact op met Roy Vissers op +31 (0)30 85 04 444 of roy.vissers@novisource.nl.

Contact


Roy Vissers